11 dec. 2023

Fashion Club 70 voegt een handvol iconische merken toe aan z'n portfolio voor FW24/25

TEAM FC70

Napapijri | K-Way | Philippe Model | Coach | Kate Spade

Antwerpen, december 2023 - Fashion Club 70 kondigt met trots de toevoeging van vijf iconische accessoire- en modemerken aan. Het Benelux modebedrijf staat erom gekend elk seizoen opnieuw te verrassen met een pakket aan gloednieuwe merken. Dat is voor FW24/25 niets anders, naast gekende namen zoals Napapijri, Philippe Model en K-way introduceert Fashion Club 70 ook een sterk aanbod kindermode en viert het de terugkeer van iconische merken zoals Coach en Kate Spade.

Merken in beweging

Met ingang van het FW24/25 – seizoen voegt Belgische modedistributeur Fashion Club 70 zo'n vijf internationale accessoire- en modemerken toe aan zijn reeds indrukwekkende wholesale portfolio. De eerste hiervan is Napapijri, het merk is al enkele jaren aan een grote opmars bezig in onze markt. Als kers op de taart voor deze groei, zal Fashion Club 70 zorgen voor een kwaliteitsvolle verdeling tussen verscheidene verkooppunten in de Benelux.

“Dat het middensegment het moeilijk heeft de laatste seizoenen is voor niemand in de sector een geheim. Daarom hebben wij ons dit seizoen gefocust op het aanwinnen van wat wij benoemen als contemporary brands. Met andere woorden, merken uit het hogere segment of met de ambitie om door te groeien tot het hogere segment. Maar ook het vertellen van een sterk verhaal is een beslissende factor. Dit is namelijk iets wat voor de eindconsument steeds belangrijker lijkt te worden, en daar luisteren wij naar. Zo blijft ons merkenportfolio een weerspiegeling van alles wat beweegt in onze markt,” aldus Jessy Vander Meiren, Commercieel Directeur Fashion Club 70.

En die beweging nemen ze bij Fashion Club 70 best letterlijk. Naast Napapijri verwelkomt het bedrijf ook het wereldwijd gekende outerwearmerk K-Way. Sinds 2012 in handen van een Italiaans bedrijf en bezig aan een indrukwekkende doorstart. Met hulp van het Benelux modebedrijf belooft het label de Benelux markt op een verfrissende manier te dienen. K-way is vandaag de dag een modieus merk dat zich associeert met sport en beweging, zonder de core boodschap te vergeten: waterproof jassen met excellentie. ​

Comeback van het decennium

Terug van weggeweest zijn de accessoire- en schoenenmerken: Coach en Kate Spade. De twee merken die eerder al groot werden gebracht in de Benelux dankzij Fashion Club 70, zijn op die manier weer thuis. Coach werd door modebijbels zoals Harpers Bazaar, Elle en Vogue dit jaar uitgeroepen tot dé tas voor 2024. Het handtassenlabel maakt namelijk een ongeziene comeback nadat het hierrond lang is stil geweest.

Maar ook Kate Spade is terug. Na heel wat tegenslagen, waaronder de shockerende dood van oprichtster Kate Valentine (lees: Spade) haarzelf, luidde het merk in 2022 een nieuw hoofdstuk in. Met twee nieuwe hoofdontwerpers: Tom Mora en Jennifer Lyu staat het label nog steeds voor vrolijke mode, maar met een klassiekere twist. “Voor zij die gekend zijn met Kate Spade zal de FW24/25 collectie er braaf uitzien, maar het merk is zeker zijn speelsheid niet kwijt. We vermoeden dat het merk nu nog beter aansluit bij de noden en wensen van de Benelux consument.

Tot slot, heeft ook Philippe Model een thuishaven gevonden in Benelux. Waar retailers vroeger naar Parijs of Milaan moesten afreizen om het merk in te kopen, kan dit vanaf nu ook bij Fashion Club 70. Op die manier komt het merk dichter bij huis. Opnieuw een voorbeeld van de verschillende manieren waarop Fashion Club 70 de Benelux markt zo goed mogelijk wil bedienen in samenspraak met de accessoire- en modemerken uit het portfolio.

Voor de volgende generatie modeliefhebbers

Vorig seizoen flirtte Fashion Club 70 al met een aanbod aan kindermode, vanaf dit seizoen heeft dit concrete invulling gekregen. Dankzij de nieuwe kindercollecties van Napapijri en K-way en de reeds bestaande Liu Jo Kids, Moose Knuckles Kids en Kurt Geiger Kids collecties krijgt Fashion Club 70 er een volwaardig segment bij. Een bewuste zet gezien de groeimogelijkheden die hier zijn doordat ouders meer en meer belang hechten aan de mode en trends van hun kroost. ​

VOOR MEER INFORMATIE EN HET VOLLEDIGE PERSBERICHT ZIE ONZE PERSSITE HIER.

Delen