22 okt. 2024

MARKETING CASE: ICON DENIM LA

TEMPLATE WEBSITE IMAGES ON BLOGPOST 6

CLIENT'S BRIEFING

Icon Denim, geliefd bij beroemdheden als Justin Bieber en Taylor Swift, wilde graag meer zichtbaarheid creëren en zo de verkoop een boost geven. Door slim gebruik te maken van zowel online als offline middelen, wilden ze niet alleen meer betrokkenheid van klanten, maar ook extra winkelbezoek en hogere verkoopcijfers. Dit alles om hun merk sterker in de markt te zetten.

OUR RESPONSE

Om de doelstellingen van de klant te bereiken, hebben we een intensieve campagne opgezet waarin hoofdklanten posts of stories deelden over Icon Denim LA. De content werd ofwel zelfgemaakt, of kwam uit de visuals van het merk, met telkens een tag voor Icon Denim LA. Deze intensieve, organische push zorgde ervoor dat het merk zichtbaar werd en een echte "must-have" voor de consument werd.

Daarnaast organiseerden we een hospitality activatie op ons groothandelskantoor, waar we onze klanten hartelijk ontvingen. Net als bij een eerdere activatie, deelden we op een leuke manier smoothies uit bij de receptie. Terwijl klanten wachtten op hun afspraak, genoten ze van een aardbeien- of perziksmoothie uit onze roze Icon Denim-koelkast, met beelden van beroemdheden op de achtergrond. Dit zorgde voor een geweldige eerste indruk en versterkte de zichtbaarheid van het merk op een blijvende manier.

THE OUTCOME

De campagne zorgde voor een indrukwekkende verkoopgroei, met een mooie stijging ten opzichte van het vorige seizoen en heel wat nieuwe klanten erbij. Tijdens de hospitality activatie werden er meer dan 650 smoothies uitgedeeld, wat een warme en positieve sfeer creëerde. "We hadden geen afspraak, maar de activatie beneden trok meteen onze aandacht," , "Ineens zien we Icon Denim overal." "Vorig seizoen viel het merk me al op, maar het was toen nog niet het juiste moment voor ons. Na de activatie van dit seizoen ben ik na mijn afspraak toch langsgegaan en heb ik mijn eerste bestelling geplaatst."

GET IN TOUCH WITH OUR MARKETING EXPERTS

Delen